FANDOM

"-To ma być prawdziwa złość, ty tępoto!

Magia bierze się z prawdziwych uczuć-,,  Agata

AgataJedna z głównych bohaterek Akademii Dobra i Zła. Jest czytelniczką pochodzącą z Gawaldonu. Nie znosi całego świata i mieszka na cmentarzu. Kocha samotność i swojego kota Rozpruwacza. Oddana przyjaciółka Sofii. Gdy trafia do akademii Dobra, nikt, nawet ona sama nie wierzy w to, że zostanie prawdziwą księżniczką.

Wygląd:Edytuj

Ma strzechę czarnych włosów wyglądającą, jakby została polana olejem. Jej skóra jest upiornie blada. Jest tak chuda, że wystają jej kości. Ma suche usta. Jej oczy są w czerwonych obwódkach. Często chodzi w czarnych workowatych sukienkach i ciężkich butach.

Charakter:Edytuj

Agata jest typem samotnika, ale mimo tego jest lojalna wobec swojej przyjaciółki Sofii. Jest systematyczna w szkole i chętnie pomaga przyjaciółce. Nie lubi chłopców i nie dba o wygląd. Gdy trafia do akademii dobra, nikt, nawet ona sama nie wierzy w to, że zostanie prawdziwą księżniczką, ale objawia się w niej dobro.

Ciekawostki:Edytuj

  • Jest pierwszą od stu lat, która zapragnęła Wolność uczennicy zamienioną w rybki.
  • Nie wierzyła w bajki, ani w legendę o Akademii Dobra i Zła.
  • Nie chciała na początku pomagać przyjaciółce w odrabianiu lekcji, bo bała się, że spodoba jej się bycie złym. 
  • Wszyscy w wiosce obstawiali, że trafi do Akademii Zła.
  • Jej palec świeci na złoto tak jak palec Tedrosa